Serie
Trilogien om Tue : 3 ;
Da Tue mister sin lejlighed, nægter han at vende retur til familien i Skive. Han låner en sofa hos kollegaen Victoria og hendes mor, men Tue har svært ved at begå sig i overklassefamilien. Dette er 3. del af Thomas Korsgaards socialrealistiske serie om Tue. For alle læsere af nyere dansk litteratur
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
ISBN
9788711900338
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2021)
Omfang
263 sider
Forlag
Lindhardt og Ringhof
Målgruppe
voksenmaterialer
På hjemmesiden
- Nyhed
REVOLVER PLAY på NORD 21
Bag det skarpladte navn gemmer der sig en ladning ny virtuel dramatik, skabt af Teater Republique i samarbejde med en række danske forfattere, såsom Christina Hagen, Stine Pilgaard, Tine Høeg, Thomas Korsgaard, Amalie Langballe og Tomas Lagermand Lundme.Læs mere - Nyhed
AFLYSNING: Thomas Korsgaard
Thomas Korsgaard har desværre måttet aflyse sin medvirken på dette års NORD.Læs mere - Nyhed
Kim Blæsbjerg vinder De Gyldne Laurbær
Præcis et år efter 'De bedste familier' udkom, den 1. februar 2023, modtager Kim Blæsbjerg boghandlernes prestigefyldte pris.Læs mere
Om forfatteren
Thomas Korsgaard
Thomas Korsgaard er født i 1995 og opvokset i en landsby udenfor Skive. Han er en ung forfatter med et stort sprogligt talent, skarpe replikker og et særligt blik for menneskelige skævheder ude ved fj...
Læs mere på Litteratursiden
Anmeldelser
Anmeldelse af: Man skulle nok have været der
Overbevisende og rørende afslutning på Korsgaards eminente trilogi om Tue, som nu er 17 år og forsøger at finde fodfæste i København. Afslutningen på Thomas Korsgaards anmelderroste trilogi flytter ha...
Læs mere på Litteratursiden
Weekendavisen, 2021-05-21
Weekendavisen, 2021-05-21Børsen, 2021-05-21
Vurdering: 4/6
Information, 2021-05-21
Information, 2021-05-21Litteratursiden.dk online, 2021-05-22
Litteratursiden.dk online, 2021-05-22Lektørudtalelse
En rå, humoristisk og tragisk fortælling om at falde udenfor alle fællesskaberne, at være rodløs og ikke høre hjemme. Tues kluntede og mislykkede forsøg på at passe ind i overklassefamilien, et miljø hvor han ikke kender de sociale spilleregler, er på én gang pinagtige, hjerteskærende og hylende morsomme. Romanen er delvis selvbiografisk. Thomas Korsgaard skriver bare bragende godt