- Bog
Gyldendals pædagogikhåndbog : otte tilgange til pædagogik
(2011)
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.01
Beskrivelse
Indhold: Hans Jørgen Kristensen: Pædagogisk filosofi : hvad er det, skolen skal? (Karsten Schnack: Dannelsesbegrebet i skolen. Svend Erik Nordenbo: Dannelse, kompetence og uddannelse. Hans Jørgen Kristensen: Fag og uddannelse) ; Hans Jørgen Kristensen: Pædagogisk sociologi: hvad er det skolen gør? (Jens Rasmussen: Moderne pædagogik - forskning, profession, praksis. Hans Dorf: Pædagogik og social klassedeling. René B. Christiansen: Skolens skjulte læreplan) ; Per Fibæk Laursen: Didaktik : planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisning (Per Fibæk Laursen: Hvad er undervisning? Hvad er god undervisning? Hans Jørgen Kristensen: Fra indholdsbeskrivelser til målstyring? Kirsten Krogh-Jespersen: Undervisningsdifferentiering. Bodil Nielsen: Faglig evaluering) ; Hans Jørgen Kristensen: Pædagogisk psykologi : udvikling, læring og motivation (Stig Brostrøm: Udvikling. Knud Illeris: Læring. Kim Foss Hansen: Motivation) ; Per Fibæk Laursen: Pædagogik og etik : menneskeligt samspil i skolen (Sten Larsen: Professionsetik. Elsebeth Jensen: Klasseledelse - magt og autoritet. Carsten Hjorth Pedersen: Hvor normativ må skolen være?) ; Per Fibæk Laursen: Opdragelse og undervisning i perspektiv (Thorkild Thejsen: Lærerrollen - fra degn til professionel. Ellen Nørgaard: Skolens historie i Danmark. Udviklingsarbejde og skoleudvikling/Kirsten Krogh-Jespersen & Ellen Nørgaard) ; Per Fibæk Laursen: Pædagogisk antropologi : menneske og kultur (Trine Øland: Menneskeopfattelser i pædagogikken. Jan Kampman: Multikulturel og interkulturel pædagogik i skolen? Mette Buchardt: Skolens produktion af kultur og identitet. Ulla Ambrosius Madsen: Uddannelse - et våben mod fattigdom) ; Hans Jørgensen Kristensen: Pædagogik som fag : metaperspektiver (Alexander von Oettingen: Det pædagogiske paradoks. Bent Nabe-Nielsen: Vidensformer : pædagogisk teori og argumentation. Per Fibæk Laursen: Teori og praksis. Henrik Juul: Pædagogisk teori - et overblik)
ISBN
9788702083125
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2011)
Omfang
622 sider
Forlag
Gyldendal
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Folkeskolen, Årg. 128, nr. 10 (2011)
Folkeskolen, Årg. 128, nr. 10 (2011)Dansk pædagogisk tidsskrift, 2011, nr. 3
Lektørudtalelse
Udførlig og meget omfattende håndbog som giver en god indføring i pædagogikkens univers. Bogen bør være en naturlig del af basissamlingen på bibliotekerne på de pædagogiske uddannelser